miércoles, 24 de febrero de 2016

REUNIÓ AMB LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE CASTELLÓ 23/02/2016


La presidenta, Silvia Centelles, i els representants de FAPA, Ester Pardo i Alfons

Dastis, s’han reunit hui dimarts 23 de febrer amb el director territorial d’educació,

Robert Roig i la cap de serveis educatius, Ma Josep Palmer. Aquesta trobada, forma part

de les reunions periòdiques que la federació i la inspecció educativa han acordat

celebrar cada mes per tractar els principals problemes educatius detectats per les AMPA

en els centres de la província de Castelló. L’objectiu és obrir un canal de comunicació

fluid entre l’administració i les AMPA per atendre les principals necessitats dels pares i

mares i contribuir així a millorar la qualitat de l’educació a les nostres comarques.

En la reunió s’han tractat els problemes de gestió dels menjadors escolars de les zones

rurals, la nova fase de la xarxa llibres, els concerts educatius, l’arranjament escolar, els

programes de plurilingüisme, l’organització de les Aules CIL, la territorialització de la

borsa, els problemes de convivència que han sorgit en diversos centres de la província

de Castelló, el cas del CEIP Vicent Marçà i les escoletes de la Coordinadora Gran Via.

Menjador escolar


Els representants de FAPA han traslladat al director territorial i a la cap de serveis

educatius els problemes de finançament dels menjadors escolars i les propostes de

les AMPA de l’interior de Castelló per millorar la gestió del servei, així com la falta

d’espais per habilitar el menjador que pateixen els centres de Forcall o de

Castellnovo. Per la seua banda, Palmer s’ha compromés a gestionar els problemes

d’infraestructures per als menjadors d’aquests dos centres i, d’altra, Roig ha

explicat que tindran en compte les propostes de les AMPA per a millorar la gestió

dels serveis de menjador. Així mateix, el director territorial ha convidat a FAPA a

participar en una jornada que es celebrarà pròximament per tractar els problemes

tant de serveis com de mobilitat de les zones rurals de Castelló. Al respecte, el

conseller territorial, ha explicat que “som conscients dels problemes que afecten a

les comarques de l’interior de Castelló i volem fer participar a la ciutadania que

resideix en aquest territori per donar solucions i afavorir la ruralitat”.

En referència a la nova normativa que prepara la Conselleria sobre la regulació del

menjador escolar, han explicat que s’afavorirà l’alimentació i els productes de

proximitat i s’estudiarà la manera d’ajustar i regular millor les ajudes al transport i

al menjador escolar i la gestió desl serveis en les zones rurals. No obstant això, no

veuen viable augmentar el preu dels menús o suprimir el sou del personal docent

encarregat del menjador escolar.

Concerts i arranjament escolar


Un altre dels temes que s’han abordat en la reunió ha estat el dels concerts

educatius. El tema ha sorgit arran la reivindicació de l’AMPA del CEIP Pintor

Camarón que denuncia la massificació del seu centre, l’únic de titularitat pública a

Sogorb, davant l’existència de dos centres concertats. En aquest sentit, Roig ha

afirmat que el govern de la Generalitat ha mostrat públicament la seua voluntat de

desconcertar l’educació i potenciar l’educació pública. No obstant això, en l’àmbit

estatal la LOMCE impedeix que es desconcerten línies si hi ha peticions de les

famílies. Davant d’aquesta situació, donat que la majoria dels partits que podrien

governar l’estat estan per derogar la LOMCE, la Generalitat queda a l’espera que la

llei es retire per poder fer efectiva la desconcertació.

Mentre es fa realitat la retirada de la nova llei educativa, com no s’arribarà a temps

per al pròxim curs, perquè actualment ja s’està gestionant l’arranjament escolar, la

intenció de la Conselleria d’Educació és reduir la ràtio per mantenir les línies dels

centres públics. En aquest sentit, Roig també ha explicat que en l’arranjament

escolar s’afavorirà a les escoles públiques que ja han sigut retallades per no reduir

línies i fomentar la continuïtat de les escoles de titularitat pública.

Xarxa Llibres


En referència a la xarxa llibres, Roig ha explicat que s’està regulant la part més

complicada: “convertir la subvenció en bancs de llibres” i que per fer realitat la

creació dels bancs de llibres l’administració necessita la implicació i la

col·laboració de tota la comunitat educativa en els seus centres per poder portar a

terme la gestió. Així volen fer una crida a les AMPA per sol·licitar la seua implicació

en els projectes de bancs de llibres dels seus centres, ja que consideren que són la

clau per garantir el bon funcionament i el manteniment dels bancs de llibres.

Problemes convivència


Per una altra banda, s’han abordat problemes de convivència en diversos centres de les

comarques de Castelló. Així, els representants de la Conselleria s’han compromés a

intervenir davant la insatisfacció dels pares i mares pel comportament i la metodologia

de treball d’un docent al CEIP Blasco Ibáñez i estudiaran també els problemes de

convivència que generen els estudiants absentistes de l’IES Miquel Pèris del Grau de

Castelló. En aquesta línia, FAPA també ha traslladat a l’administració que L’AMPA del

CEIP Mare de Déu dels Àngels de Sant Mateu demana un protocol d’actuació

davant la conducta violenta contra companys i professorat d’un alumne del centre,

que requereix a més, d’atenció sanitària. Al respecte el director territorial i la cap

de serveis educatius han explicat que s’estudiarà el cas ja que existeixen centres

específics per derivar i tractar a persones amb conductes violentes.

Aules CIL


En resposta a la consulta sobre les aules CIL de l’AMPA del CEIP Pintor Camarón de

Sogorb. Palmer ha explicat que les aules CIL funcionen de manera experimental

però no estan normativitzades. La normativa està pendent de publicació. No

obstant això, sí que es basen en informes tècnics, és a dir, en els dictàmens que

realitzen els psicopedagogs dels centres, ja que els recursos s’assignen en funció de

les necessitats que es justifiquen des de les escoles. Així mateix, els representants

de la conselleria són conscients de la falta de coordinació entre les diferents àrees

de la Generalitat i expliquen que s’estan portant a terme reunions entre sanitat,

funció pública, serveis socials i educació per millorar la comunicació i optimitzar

els serveis.

Borsa de treball


Sobre les propostes de les AMPA del Baix Maestrat, que demanen un nou sistema

d’adjudicacions de la borsa de professorat, Roig ha explicat que s’està treballant en

la millora del funcionament de la borsa del personal docent i que s’han fet avanços.

De fet, afirma que s’ha reduït el temps per cobrir les baixes i que s’està estudiant la

territorialització.

Plurilingüisme


En referència a la consulta de l’AMPA del CEIP José Soriano sobre la continuïtat del

seu programa experimental plurilingüe, Roig ha explicat que els programes de

plurilingüisme que ja existien es mantindran, sempre que així ho vulguen les

famílies. No obstant això, aquests programes no es generalitzaran a tots els centres

perquè no són viables i s’està preparant una nova regulació que impulsarà nous

projectes plurilingües que pretén millorar els existents.

CEIP Vicent Marçà


Respecte a la notícia publicada al periòdic Mediterràneo sobre l’ús de les

infraestructures del CEIP Vicent Marçà de Castelló en la direcció territorial afirmen

que la Conselleria no ha pres cap decisió en aquesta línia. Tanmateix, expliquen

que en tot cas és un tema que correspon a l’ajuntament de Castelló ja que fa

referència a l’organització de la ciutat i per tant, s’hauria de consultar amb el

regidor d’educació, en aquest cas, Enric Porcar.

Escoletes de vacances


Finalment, també s’ha comentat el cas de les escoletes que s’organitzen durant els

períodes de vacances, concretament, el cas de les escoletes de la coordinadora

d’AMPES de Gran Via que es programen conjuntament per optimitzar recursos i

donar serveis a totes les famílies del barri. FAPA ha plantejat els dubtes generats

per la direcció d’alguns dels centres de la zona per a l’organització conjunta de les

escoletes i el director territorial ha explicat que no hi ha cap problema en què

xiquets i xiquetes es traslladen a un altre centre, que no és el propi, per poder

participar de les activitats. De fet, com no s’organitzen en horari escolar és

responsabilitat de les famílies autoritzar als menors per formar part de l’escoleta i

com que els centres són de titularitat municipal i correspon a l’ajuntament cedir-

los per a l’organització d’escoletes i altres activitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario